Polska znalazła się na samym szczycie rankingu przeprowadzonego przez Komisję Europejską, która zmonitorowała zainteresowanie akcją „HELP - Dla życia bez tytoniu" w całej Europie. Jak się okazało, kampania ta cieszy się ogromnym poparciem wśród Polaków, którzy szukają porad, jak skutecznie walczyć z nałogiem.
Kampania" HELP - Dla życia bez tytoniu" rozpoczęła się 31 maja 2009, a już ponad 1,4 miliona Europejczyków odwiedziło stronę internetową, na której zebrano 400 wskazówek jak poradzić sobie z tytoniowym problemem. Na nagraniach video 150 osób przedstawiło własne porady, w jaki sposób wyzwolić się z nałogu. Na początku listy jest Polska z ponad 9 milionami odsłon, w pierwszej piątce znalazły się również: Włochy (7,7 mln odwiedzin), Niemcy (7,5 mln odsłon) Francja (3,4 mln odwiedzin), Rumunia (3,2 mln odwiedzin), Grecja (2,7 mln odwiedzin).
Tematem przewodnim kampanii jest hasło „Jaka jest Twoja wskazówka?"- czyli w jaki sposób rzucić palenie, jak nie zacząć palić i jak poradzić sobie z problemem biernego palenia. Przez cały czerwiec 14 stacji telewizyjnych emitowało zabawne spoty prezentujące nietypowe wskazówki, jak walczyć z paleniem. Chłopak palący w plastikowej bańce, nastolatka całująca swojego chłopaka kiedy częstowano ją papierosem i intrygująca dziewczyna z małpką na ramieniu. Ci bohaterowie rozbawili wielu telewidzów. Ich absurdalne rady śmieszyły i zachęcały do odwiedzenia strony, na której można również włączyć się do akcji dodając własne porady.