Celem kampanii edukacyjnej „Kodeks Zdrowego Życia”, prowadzonej w całej Polsce, jest propagowanie zdrowego stylu życia, popularyzacja Kodeksu wśród lekarzy, a także edukacja dziennikarzy na temat profilaktyki pierwotnej nowotworów. Kampania przewiduje cykl konferencji prasowych w całym kraju z udziałem regionalnych Centrów Onkologii, ekspertów i ambasadorów kampanii, liczne wydarzenia specjalne. TBWA\TELESCOPE, realizator kampanii, opracuje i zrealizuje film animowany oraz komiks na potrzeby akcji, który zostanie wyemitowany w kinach, a także w kanałach telewizji publicznej i prywatnej. „Zmiana nawyków życiowych Polaków to wieloletni proces. Mam jednak nadzieję, że dzięki naszej kampanii więcej ludzi dowie się jak dbać o zdrowie, żeby nie chorować.” - mówi Malina Wieczorek, Non Profit & Art Promotion Director TBWATelescope. „Lektorem w naszym filmie uczyniliśmy dziecko, ponieważ na profilaktykę zdrowotną nigdy nie jest za wcześnie. Poza tym dzieci mają ogromny wpływ na postawy zdrowotne rodziców i innych dorosłych ze swojego otoczenia.” – dodaje.
11 zasad Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem:
- Nie pal
- Wystrzegaj się otyłości
- Bądź codziennie aktywny
- Spożywaj więcej warzyw i owoców
- Ogranicz spożycie alkoholu
- Unikaj nadmiernej ekspozycji na słońce
- Unikaj substancji rakotwórczych
- Zaszczep się przeciwko wirusowemu zapaleniu wątroby (WZW) typu B
Weź udział w programach ochrony zdrowia publicznego: - Kobiety po 25. roku życia: badania w kierunku raka szyjki macicy
- Kobiety po 50. roku życia: badania w kierunku raka piersi
- Kobiety i mężczyźni po 50. roku życia: badania w kierunku raka jelita grubego