Rozpoczęła się ogólnopolska kampania informacyjna Komisji Europejskiej „Twoje działania wpływają na klimat” . W ramach akcji w pięciu polskich miastach zaprezentowana zostanie ogólnodostępna, symulująca mieszkanie instalacja edukacyjna, która w przystępny sposób pokazywać będzie, że - zgodnie z jednym z postulatów kampanii - „Troska o klimat zaczyna się w domu”. Ambasadorem kampanii jest Przemysław Saleta.
Osoby odwiedzające centrum handlowe mają możliwość znaleźć się w pokoju przytulnego mieszkania, w którym obok telewizora, komputerów, lampy, odkurzacza i kanapy można znaleźć także materiały informacyjne Komisji Europejskiej poświęcone zmianom klimatycznym i sposobom na „domowe” oszczędności energii elektrycznej i wody. Ta, symulująca mieszkanie, ogólnodostępna instalacja edukacyjna, pozwala dowiedzieć się, jak poprzez zmianę codziennych nawyków i przyzwyczajeń oszczędzać energię i redukować emisję dwutlenku węgla.
Ambasadorem kampanii Komisji Europejskiej jest znany polski sportowiec Przemysław Saleta, który na przykład opowiada co robi, żeby oszczędzać energię. „Wyjmowanie z kontaktu nieużywanej akurat ładowarki do telefonu, wyłączanie telewizora za pomocą przycisku a nie pilota, to przecież nic nie kosztuje, a ile można zyskać” - mówi.
Odwiedzający stoisko uzyskują informacje m.in. o tym, ile energii traci się zostawiając urządzenia domowe, takie jak telewizor, czy komputer w funkcji „stand by” (gotowości do użycia), a najmłodsi mogą korzystać ze stoisk komputerowych z grami edukacyjnymi oraz brać udział w konkursach plastycznych. Pierwsze odsłony akcji miały miejsce 16 listopada w Warszawie i 17 listopada w Poznaniu, natomiast kolejne odbędą się 22 listopada w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, 7 grudnia w Tesco w Lublinie oraz 12 grudnia w Galerii Kazimierz w Krakowie.