Rokrocznie w Polsce spada spożycie mleka i jego przetworów. Z tego powodu zarówno u dzieci, jak i wielu osób dorosłych dochodzi do poważnych niedoborów wapnia, co może w konsekwencji wiązać się z zaburzeniami zdrowotnymi. Kampania „Stawiam na mleko!” ma być jednym z elementów działań mających na celu zapobieganie takim problemom w naszym społeczeństwie. Jej twarzą została Ilona Felicjańska.
31 stycznia 2008 r. odbyła się konferencja prasowa inaugurująca 3 - letnią kampanię informacyjno-promocyjną mleka i produktów mlecznych. Kampania realizowana jest na zlecenie Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich przy współpracy Agencji Rynku Rolnego. Kampania „Stawiam na mleko i produkty mleczne” ma na celu przeprowadzenie kompleksowych działań informacyjnych, edukacyjnych oraz promocyjnych, skierowanych do dzieci w wieku 7- 13 lat, ich rodziców oraz opiekunów. W ramach 36 miesięcy kampanii za pośrednictwem „Mlecznego Konwoju” odwiedzonych zostanie 108 miast w całej Polsce, co oznacza objęcie działaniami blisko 450 szkół oraz 330 tys. dzieci i podobnej liczby osób dorosłych. Projekt zakłada wykorzystanie wszystkich możliwych kanałów komunikacyjnych, w tym m.in.: reklamę telewizyjną i prasową, cykliczne eventy, konkursy, promocję w punktach sprzedaży, działania outdoorowe oraz PR.
Kluczowymi elementami kampanii o charakterze bezpośrednim są m.in.: „Konwój mleczny” –mający na celu dotarcie do prawie 450 szkół w 108 miastach w całej Polsce oraz zorganizowanie „Imprez Mlecznych”, podczas których zarówno dzieci, jak i ich opiekunowie będą mogli wziąć dział w konkursach wiedzy o mleku i produktach mlecznych, a także spróbować mlecznych przysmaków; „Truck Mleczny” – weekendowy event funkcjonujący w ramach „Konwoju Mlecznego”. Głównym założeniem „Trucka Mlecznego” jest promowanie zdrowia i zdrowego trybu życia przez zabawę i naukę, a także umożliwienie osobom biorącym udział w imprezach dotarcia do ekspertów, lekarzy i dietetyków, którzy doradzą w kwestii diety i zdrowego odżywiania.
Przetarg na akcję promocyjną dotyczącą mleka ogłosiła Unia Europejska. Zgłosiło się do niego siedem krajów, wygrała go Polska. „To jedna z największych kampanii promocyjnych w Europie” - mówi Bogdan Twarowski z Agencji Rynku Rolnego.
Mleko jest najważniejszym, najtańszym i najkorzystniejszym źródłem łatwo przyswajalnego wapnia. Wapń wykorzystywany jest przez organizm do prawidłowego rozwoju układu kostnego (obok związków fosforu i magnezu jest podstawowym składnikiem kości), a także wielu procesów metabolicznych, np. mięśni czy komórek nerwowych. Mleko jest produktem kompletnym i trudnym do zastąpienia. Spożywając je zgodnie z zalecanymi normami wyżywienia, zaspokajamy niemal w 100% zapotrzebowanie naszego organizmu na wapń. Obecnie zapotrzebowanie organizmu na ten składnik zaspakajane jest przez Polaków tylko w 54-59%. W piramidzie zdrowego żywienia oraz z „Złotej Karcie Prawidłowego Żywienia” stworzonej przez Radę Promocji Zdrowego Żywienia zaleca się, aby codziennie spożywać co najmniej 2 pełne szklanki mleka lub tyle samo kefiru i jogurtu oraz 1 -2 plasterki serów.