Ochrona zdrowia kobiety przed wpływem tytoniu i dymu to motyw przewodni tegorocznego Światowego Dnia bez Tytoniu, obchodzonego corocznie 31 maja. WHO podkreśla, że to właśnie kobiety, a zwłaszcza młode dziewczęta są obecnie głównym adresatem marketingowych zabiegów światowych koncernów tytoniowych.
Po raz pierwszy Światowy Dzień bez Tytoniu został ogłoszony przez Światową Organizację Zdrowia (World Health Organization) w 1987 roku, aby zwrócić uwagę na szkodliwość palenia tytoniu, w wyniku którego co roku umierają lub ciężko chorują setki tysięcy osób.
Kluczowym przesłaniem w tym roku jest zwalczenie epidemii palenia tytoniu wśród kobiet jako ważna część ogólnej strategii zwalczania palenia. Tegoroczne hasło ma zwrócić szczególną uwagę na szkodliwe efekty marketingu tytoniowego skierowanego do kobiet i dziewcząt. Zgodnie z ramowa Konwencją WHO o Ograniczeniu Użycia Tytoniu (FCTC) z 2006 roku, ma również podkreślić potrzebę zakazania wszelkich reklam, promocji oraz sponsoringu dot. palenia tytoniu.
Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »